6 בינואר 2010

מיומנה של מורה בכיתה חכמה


השנה, כיתתי "זכתה" להיות מה שמכונה בפינו "כיתה חכמה". ביום הראשון ללימודים כבר היה מוצב ברקו המכוון ללוח והתרגשותי והתרגשות התלמידים התווספה להתרגשות היום הראשון ועלתה על גדותיה...

הסברתי לתלמידיי היקרים את מטרת הברקו ואת החשיבות לשמור עליו. ואכן, הם מאוד משתדלים ושומרים שהוא לא ייפגע..


מידי יום, שאלו אותי תלמידיי "מתי כבר נזכה ללמוד עם הלוח החכם?". האמת היא שבאותו הזמן לא הכרתי עדיין את התוכנה והייתי עדיין בשלב הלמידה הבסיסי. בנוסף ניסיתי לחשוב כיצד לשלב את הלוח האינטראקטיבי בשיעוריי.

חשוב לציין, שבכיתתי מדובר בלוח אינטראקטיבי נייד (מימיו) , מה שאיפשר לי מרווח זמן עד לתחילת השימוש בו. דבר שלא מתאפשר בלוחות הקבועים.


מיותר לציין שביום בו הגעתי עם המחשב הנייד והודעתי להם שהיום נלמד באמצעות הלוח, לא היה קץ להתלהבותם והם ישבו דרוכים ומצפים לבאות.


ואכן, הם שיתפו פעולה, הקשיבו בריכוז ושאלו שאלות שונות- הרבה יותר מאשר בשיעור פרונטלי "רגיל".

תלמיד שנבחר להגיע ללוח על מנת לענות על שאלה, הגיע בהתלהבות רבה.


הבנתי שמעבר לפונקציות הרבות הקיימות בלוח, הוא מהווה שבירת שגרה עבורם. טמונים בו הרבה קסם וחידושים שגורמים לתלמידים להיות קשובים ומרוכזים יותר.


דבר חשוב נוסף שלמדתי עם השיעורים הוא שכמו כל דבר, אחרי זמן קצר ההתלהבות יורדת. ולכן, אני משתדלת לשלב את הלוח בשיעור במהלך זמן של 10-15 דקות ולא יותר. לדוגמא פתיחה וסיום של שיעור או הקנייה באמצע שיעור.


לסיום, בטוחה אני שעם הזמן, השימוש בלוח יהפוך יעיל יותר ויגרום לשיעוריי לקבל מימד נוסף.


אתר רוגב