4 בינואר 2010

תמונת מצב אמיתית ומידיית - המצביעים הדיגיטליים


כמחנכת כיתה המלמדת בכל פעם נושא חדש - אני לא תמיד יודעת האם התלמידים הבינו את מה שהסברתי, האם החומר החדש שנלמד - ברור ונהיר להם. כאשר למדנו אתמול על המצביעים הדיגיטליים - והתנסתי בתוכנה במחשב האישי, הבנתי עד כמה הכלי הזה יכול להיות מועיל. למשל, אם לימדתי הפיכת שבר פשוט לעשרוני, ואני שואלת - האם הבנתם? התשובה הכללית היא כן. הרי מי שלא מבין בדרך כלל לא אומר זאת. או אולי תלמיד שדרך כלל מבין ומעורה ובאותו שיעור - לא הקשיב - אני יכולה לדעת דרך השימוש במצביעים הדיגיטיליים האם הוא קלט את החומר. בדרך כלל אני מעבירה בוחן קצרצר לאחר הקניית חומר - אבל, עד שאני בודקת את הבוחן, מתבזבז זמן יקר ולוקח לי זמן,לקבל תמונה ברורה על הכיתה.

אני חייבת לומר שלדעתי הכלי הזה גורם לתלמיד להיות בריכוז - כי אם הוא לא יקשיב הוא יוכל לטעות, והתוצאה מיד תתגלה.

מצד שני, אני חושבת שלא צריך להראות לתלמידים את גרף ההתפלגות של התשובות - כי זה יכול לגרום לחוסר נעימות מצד תלמידים חלשים שטעו ויכול להיות מצב שתלמידים ילעגו וינסו לברר ביניהם מי טעה, צריך לחשוב גם על זה.