15 במרץ 2010

מורה מקוון

שמי,יהודית אמנו מחנכת כבר 27 שנה כתות א' וב' כבר למעלה מ10 שנים אני "מכורה"למחשב.כל דף עבודה נכתב במחשב ,הדפים מעוצבים יותר אסטטיים וברורים יותר לתלמידים. כיום בעידן האינטרנט אני כמחנכת יכולה להתכתב עםהתלמידים במייל,בפורום הכתתי ועם הבוגרים ברשת חברתית כמו Facebook .הלמידה בכיתה מול הלוח והגיר שהפחיד רבים ממחלת ה"סרטן" הוחלפו בלוח מחיק וטוש לוח -זקוקה כמורה למחיקת הלוח לספריי מיוחד ולפעמים בטעות כותבת בטוש לא מחיק דבר שגרם לקשקושים שלא נמחקים ,או אפילו לא היה לי כמורה טוש בתיק או שהטוש נגמר.כשנכנסנו כבית ספר ל"אופק חדש" ,כל המורים מחוייבים ללמוד קורסים ,מיד בחרתי בקורס זה "הכשרת מדריכים לתקשוב" .נכון,לא היו לי את כל הכלים שיש למורה במחשבים,אך רציתי אתגר נוסף -ללמוד דבר ש"מדבר אלי" ולכן נרשמתי לקורס זה. בדיעבד אני שמחה על הצעד כי לא רק שנהניתי עם כל הלחץ, גם גיליתי כלי חדש הנקרא "לוח חכם" בו הלוח המחיק מתחלף ללוח עשיר בכלים בו המורה מלמד את התלמידים בהמחשה מקצועות שונים ןמגוונים,בה הילד פעיל בכל השעור והחומר ברור ומובן. התלמידים לבטח יצאו נשכרים בידיעות שפעם השתעממו בהם.אני כמורה מצפה כבר שמנהלת בית ספרי ששלחה אותי ללמוד תתן את דעתה לרכישה הלוח החכם.נכון יש לי עוד הרבה ללמוד אך עם ההתנסות באה הלמידה ואני כבר קצרת רוח להרשם לקורס זה לשנה הבאה אני מקווה שתהיה לי ההזדמנות.ברצוני להודות קודם למנהלת שלי,דר' אביבה אלמוג על האמונה בי ,לציפי אור מאיר שפתחה לי שער הזדמנויות להכיר כלי נוסף ללמוד וללמד,לכל המדריכים שחשפו אותנו לאיריס חברתי לצוות שנהניתי ללמוד איתה ולכל המורים שלמדו איתי -שלכם אמנו יהודית .