15 במרץ 2010

למידה מרחוק בשעת חירום.



אני רוצה לשתף אתכם בתהליך העבודה שהתפתח כתוצאה ממלחמת עופרת יצוקה.
אני מלמדת בבית ספר יסודי בב"ש כמחנכת כיתה ,מנהלת אתר בית הספר וכעב"ט (אחריאת ביטחון ובטיחות.).באתר בית הספר לכל כיתה יש אתר עם פורום שמנוהל ומעודכן ע"י מחנכות הכיתה.בימים הראשונים לא היה ברור האם חוזרים לשגרה ואיך מתפקדים בצד האישי וכמחנכת כיתה.לאחר מספר ימים הבנו שיש צורך לעבור ללמידה מרחוק.התקשורת דרך האתר הבית ספרי והכיתתי הייתה מאוד חיונית,היא הייתה אמצעי חשוב מאוד לתקשורת עם תלמידים והורים :
*בצד הריגשי.
*עדכונים שוטפים.
*שליחת משימות דרך המייל או הפורום הכיתתי.
*פירסום תכנית עבודה יומית ושבועית לתלמידים דרך האתר והפורום.
*פתיחת פורומים למטרות שונות כגון:פורום נוכחות,פורום משימות,פורום לשאלות והודעות.
האתר הכיתתי הפך לכיתה וירטואלית שבה עקבתי דרך פורום הנוכחות היומי (ששימש כיומן נוכחות ) מי מהתלמידים נכנס "ללמוד דרך האתר".
כל יום נשלחו משימות שונות לתלמידים והתלמידים נתבקשו לשלוח את הקבצים למייל שלי או לפורום המשימות.
בנוסף באתר הכיתתי ובית סיפרי היו קישורים לאתרים לימודיים חינמיים כגון:גלים,אופק ועוד.. יחד עם זאת רכזת מחשבים ואנוכי נתנו תמיכה טכנית לתלמידים ,הורים ומורים.
אני מוסיפה את הקישור לאתר בית הספר שבו אני מלמדת ובו יש קטגוריה ללמידה מרחוק בשעת חירום
http://afikbs.org/