24 בפברואר 2010

סיפריה וירטואלית

במסגרת שיעורי הגאוגרפיה נתקלתי לא פעם בבעיה, כאשר רציתי להציג לתלמידים דף מתוך הספר איתו אנו לומדים ולא יכולתי וכאן גיליתי את הספריה הוירטואלית של מט"ח .
בספריה הוירטואלית קיימים כמעט כל הספרים של מט"ח וגם ספר הגאוגרפיה איתו אני מלמדת.
בעזרת הלוח האינטראקטיבי אני מציגה לתלמידים את הדף הרלוונטי, מוסיפה הערות היכן שאני רוצה, מדגישה דברים ומסמנת.
הלמידה נעשית קלה וברורה יותר לתלמידים.
לדוגמה כאשר דיברנו על מקרא במפה או על סימני המפה הצגתי להם על הלוח האינטראקטיבי וכך הסברתי להם.
מאוחר יותר גיליתי שישנה גם הסדרת לימוד במתמטיקה ושם זו פשוט "חגיגה".
אני מציגה את הדף , כולם רואים, אנחנו פותרים יחד בעיות מורכבות ומבינים כיצד יש לפתור תרגילים מורכבים.
והחשוב מכל, כאשר אני בונה מערכי שיעור כל הספרים נגישים לי במחשב ואין לי צורך "להיסחב" עם הספרים באמת.
בקיצור, אני ממליצה לכם מאוד לנסות את הסיפריה הוירטואלית של מט"ח גם בכיתתכם וגם בזמן הכנת תוכניות לימוד או בבניית מערכי שיעור.
אני מצרפת את הקישור המתאים. http://www.school.kotar.co.il/
קתרין מחלב.